Zarządzanie logistyką: jak nadać mu właściwy rytm?

Jak sprawić by przepływy materiałowe były w pełni transparentne, pracownicy wiedzieli z czego produkować, a osoby zajmujące się logistyką miały świadomość tego, co mogą wyekspediować? Jak nie marnować czasu na ciągłe przeszukiwanie magazynu, generowanie kolejnych dokumentów i żmudne przetwarzanie danych? No właśnie – jak?

Wyzwanie: być "tu i teraz"

Współcześnie wszystko dzieje się szybko, dlatego my również wszystko musimy robić dużo szybciej. Reagować na zmiany trendów, na coraz wyższe wymagania klientów i rosnące przyzwyczajenie do tego, że ich potrzeby są zaspakajane tu i teraz - a jeśli nas nie ma „tu i teraz” to z pewnością nasze miejsce zajmie konkurencja.
Zarządzanie logistyką to przede wszystkim zarządzanie przepływem – towarów, informacji, usług. Zarządzanie, które rozpoczyna się już w momencie samego planowania i wbrew pozorom wcale nie kończy się równolegle z dostawą zamówienia. Na jego efektywność składa się znaczniej więcej elementów i są one kluczowe dla terminowości, szybkości realizacji (coraz mniejszych i coraz bardziej spersonalizowanych zleceń) oraz zadowolenia, a tym samym zaufania klientów.

Rozwiązanie: koordynacja wielu elementów

Odpowiedni rytm zapewnia połączenie wiedzy i transparentności - w końcu trudno jest zarządzać czymś, o czym nie wiemy. Dlatego powinniśmy gromadzić informacje w czasie rzeczywistym m.in. o poziomie zapasów, ich lokalizacji, czasie trwania poszczególnych etapów procesu logistycznego. Sekret efektywnego zarządzania logistyką tkwi w umiejętności skoordynowania ze sobą wielu istotnych elementów jednocześnie m.in. cyfrowego obraz magazynu, efektywności pracowników, zarządzania łańcuchem dostaw, dbałości o relacje z dostawcami, a w końcu automatyzacji oraz optymalizacji całego procesu i jego wizualizacji.

Jakie korzyści możesz osiągnąć?

poprawa terminowości
realizacji zleceń
o ponad 52%


zwiększenie efektywności
wykorzystania zasobów
o ponad 19%

ograniczenie
strat finansowych związanych
z niewłaściwym planowaniem
czasu pracy o 96%

zapewnienie
pełnej zgodności
z przepisami prawa pracy

skrócenie czasu obiegu
dokumentów o 36%

redukcja
kosztów administracyjnych
o ponad 37%

poprawa terminowości
realizacji zleceń
o ponad 52%


zwiększenie efektywności
wykorzystania zasobów
o ponad 19%

ograniczenie
strat finansowych związanych
z niewłaściwym planowaniem
czasu pracy o 96%

zapewnienie
pełnej zgodności
z przepisami prawa pracy

skrócenie czasu obiegu
dokumentów o 36%

redukcja
kosztów administracyjnych
o ponad 37%

  • 02/07/2018

    XPRIMER w ROSTI – od koncepcji do realizacji

    Siłą napędową każdej firmy są ludzie – jednak ich odpowiednie dopasowanie do zajmowanych stanowisk, właściwe wykorzystanie wiedzy oraz optymalne zaplanowanie…

    Czytaj więcej
  • 28/03/2018

    Stella Pack zwiększa trafność prognoz z eq system

    Firma Stella Pack doceniła doświadczenie naszych specjalistów, ich podejście do Klienta oraz możliwości systemu Forecast PRO i zdecydowała się na…

    Czytaj więcej
  • 18/12/2017

    Produkt Innowacyjny 2017 –…

    Niezwykle miło jest nam poinformować o tym, że platforma komunikacyjna XPRIMER zdobyła wyróżnienie w konkursie na Produkt Innowacyjny dla Logistyki,…

    Czytaj więcej
  • 13/03/2018

    Kolejna Gazela Biznesu dla eq system

    Gazela Biznesu jest jedną z tych nagród, które cieszą nas najbardziej, między innymi dlatego, że nie jest łatwo ją zdobyć.…

    Czytaj więcej
  • 06/06/2018

    XPRIMER napędza efektywność w…

    Nad płynną realizacją procesów produkcyjnych oraz optymalnym zarządzaniem czasem pracy w firmie Plastic Omnium Auto Inergy Poland czuwa platforma komunikacyjna…

    Czytaj więcej
  • 19/02/2018

    EMIX dba o detale procesów produkcyjnych z eq system

    Firma EMIX zdecydowała się na połączenie funkcjonalności trzech systemów – Asprova APS, Opera MES i XPRIMER.TCW.

    Czytaj więcej
  • 08/10/2018

    Rhenus Logistics – case study

    Dlaczego XPRIMER jest rozwiązaniem coraz częściej docenianym przez branżę logistyczną? Jakie korzyści przyniósł w firmie Rhenus Logistics? Jakie problemy pozwolił…

    Czytaj więcej
  • 19/07/2018

    Kuehne + Nagel – case study

    Dlaczego firma Kuehne + Nagel wybrała nas na swojego partnera biznesowego? Jakie korzyści przyniosła współpraca z nami i wdrożenie platformy…

    Czytaj więcej
  • 19/07/2018

    Laboratorium Kosmetyczne Joanna – case study

    Jaka transformacja dokonała się w Laboratorium Kosmetycznym Joanna za sprawą wdrożenia systemu Asprova APS? Przeczytaj case study już teraz!

    Czytaj więcej
  • 19/07/2018

    Model-Art – case study

    Implementacja i dokładne dostosowanie zarekomendowanych przez nas narzędzi przyniosła firmie Model-Art liczne korzyści, przede wszystkim poprawę terminowości realizacji zleceń.

    Czytaj więcej
  • 19/07/2018

    Plastic Omnium – case study

    Zobacz, w jaki sposób wdrożenie systemu XPRIMER wsparło proces zarządzania zasobami ludzkimi w firmie Plastic Omnium.

    Czytaj więcej
  • 30/11/2018

    Trafne prognozowanie z Forecast PRO

    Webinarium skierowane jest do osób, które chcą zaktualizować swoją wiedzę z zakresu prognozowania, poznać najnowsze trendy (m.in. sprzedaży, popytu, nowych…

    Czytaj więcej
  • Referencje

    Współpracę ze specjalistami eq system oceniam bardzo wysoko – zespół bardzo profesjonalny, z szeroką wiedzą i znajomością szczegółów (wyzwań oraz ograniczeń) naszej branży. Osoby, z którymi współpracowaliśmy zawsze chętnie wysłuchiwały naszych sugestii i odpowiadały na liczne pytania. W szczególności doceniam firmę eq system za „szczerość podejścia”– jeśli uważają, że jakaś funkcjonalność nie jest potrzebna, po prostu ją odradzają. eq system polecam wszystkim, którzy szukają wiarygodnego i uczciwego partnera biznesowego.

    Michał Piotrowski IT Director, Kuehne + Nagel
  • Referencje

    Specjaliści eq system są osobami z wieloletnim doświadczeniem, co można było odczuć na każdym etapie prowadzonego projektu. Ich szerokie kompetencje pozwoliły na precyzyjne określenie indywidualnych wymagań naszej organizacji oraz skuteczne wdrożenie odpowiadającego im rozwiązania.

    Jarosław Borzyński Kierownik ds. personalnych, Multikino S.A.
  • Referencje

    Dotychczasową współpracę ze specjalistami eq system oceniam bardzo dobrze. Poziom kompetencji osób, z którymi współpracujemy jest imponujący, tak samo jak ich podejście, zarówno do samego projektu, jak i naszych specjalistów. Realizacja tego projektu opiera się na ścisłej współpracy pomiędzy naszymi firmami, co bardzo mnie cieszy. Po zakończeniu projektu analitycznego dogrywaliśmy jeszcze wszystkie szczegóły koncepcji – specjaliści eq system po raz kolejny upewnili nas, że podjęliśmy dobrą decyzję biznesową, decydując się na współpracę właśnie z nimi.

    Anna Grupińska- Miężał Pełnomocnik Zarządu GELG Sp. z o.o.
  • Referencje

    Chcę zacząć od tego, że już podczas samego audytu specjaliści eq system rozwiązali nasze problemy, z którymi nie mogliśmy sobie poradzić od kilku lat – nie dlatego, że nie mieliśmy odpowiedniej wiedzy, ale dlatego, że brakowało nam odpowiedniego narzędzia. Współpraca z eq system przebiegała niezwykle sprawnie, praktycznie od razu dostawaliśmy dodatkowe materiały i informacje, o które prosiliśmy. Wszyscy pracownicy Huf Polska, którzy mieli być zaangażowani w audyt otrzymali wcześniej agendę z przewidywanym czasem. Doceniamy również to, że w wyniku audytu powstała szczegółowa koncepcja, która stanowi załącznik do zawartej umowy. Znalazły się tam wszystkie nasze oczekiwania wraz z propozycją ich spełnienia.

    Tomasz Wiącek Lean Manufacturing Manager, Huf Polska Sp. z o.o.
  • Referencje

    Do współpracy z eq system ostatecznie przekonał nas sposób prezentacji rozwiązania przez ekspertów firmy. Wszystko było na najwyższym poziomie – kompetencje, znajomość naszej branży i samo rozwiązanie. Żadne z zadanych przez nas pytań nie pozostało bez odpowiedzi. Wystąpił efekt pierwszeństwa – dobra prezentacja, która rzutowała na wszystkie kolejne elementy – była naszym punktem odniesienia.

    Ewa Leszczyńska Kierownik ds. Kadr i Płac, Rosti Poland Sp. z o.o.
  • Referencje

    W wyborze systemu nie bez znaczenia były nasze dotychczasowe doświadczenia ze współpracy z firmą eq system. Począwszy od webinarium nt. APS, które było dla nas zaczątkiem praktycznego poznawania Asprovy i firmy eq system, poprzez warsztaty zorganizowane specjalnie dla naszych planistów u nas w firmie aż po sposób przygotowania analizy przedwdrożeniowej firma reprezentowała profesjonalizm i doświadczenie. W pracy z firmą eq system cenimy też procesowe podejście konsultantów, co szczególnie w obszarze planowania ma olbrzymie znaczenie i jest prognostykiem powodzenia projektu.

    Tomasz Skrzypczak Kierownik Działu Przygotowania Produkcji, Solaris BUS & Coach S. A.
  • Referencje

    Specjaliści eq system podczas naszej wieloletniej współpracy niejednokrotnie udowodnili, że znają procesy produkcyjne w najmniejszych szczegółach. Co więcej są osobami, które potrafią patrzeć na firmę jako na całość, a nie oderwane od siebie elementy. Dzięki temu są w stanie przewidzieć konsekwencje wdrożonych usprawnień na funkcjonowanie całej organizacji, a tym samym przygotować ją do wykorzystania potencjału wprowadzanych zmian. Dlatego nie mieliśmy żadnych wątpliwości, co do wyboru firmy, która pomoże nam udoskonalić procesy analizy danych.

    Przemysław Fernówka Pełnomocnik Zarządu ds. Systemów Informatycznych, Profim Sp. z o.o.

Zaufali nam

  • strauss caffe logo huf logo
    harper hygienics logo Joanna kosmetyki logo
    modelart logo
  • Kazimieruk logo sokpol logo
    profim logo
    metrix metal logo stellapack logo
  • sopp logo abra meble logo
    bitner logo gaweł logo
    Kuehne Nagel logo lynka logo
  • brenderup logo elpar logo
    elhand logo kuźnia sułkowice logo
    gotec logo

Nasi eksperci są do Twojej dyspozycji

Zdefiniuj swoje potrzeby - my zajmiemy się resztą.