Prognozowanie: sztuka podejmowania trafnych decyzji

Zarządzanie firmą jest sztuką podejmowania trafnych decyzji. Współcześnie ich dokładność może wpływać na rozwój całego przedsiębiorstwa, a umiejętność błyskawicznej reakcji na zmiany często definiuje dzisiejsze być albo nie być firmy. Określa jej konkurencyjność i pozycję na rynku.

Wyzwanie: za mało czasu

Większość ekspertów dokładnie wie, w jaki sposób zadbać o efektywność procesu prognozowania. Jednak często brakuje im czasu, a ryzyko podjęcia złej decyzji jest tym większe, że dotyczy ono bliższej lub dalszej, ale jednak nieznanej przyszłości. Nieznanej dla większości firm, które opierają proces prognozowania jedynie na wyczuciu i doświadczeniu swoich specjalistów i nadal za często na Excelu. Przygotowanie takich prognoz jest czasochłonne, a ich sprawdzalność często pozostawia wiele do życzenia. Jak to zmienić?

Rozwiązanie: wybór odpowiedniej metody

Rozwiązaniem jest wybór odpowiedniej metody – odpowiednio szybko. Efektywność procesu zależy od jej dopasowania do specyfiki prognozowanych danych, sposobu oceny danego szeregu czasowego czy jakości gromadzonych informacji oraz świadomości tego, że nie ma jednej skutecznej metody, dlatego tak ważne jest przeprowadzanie symulacji różnych wersji prognoz, wprowadzanie korekt i współpraca z innymi działami, a następnie optymalizacja całego procesu. Wyciąganie wniosków z przeszłości na przyszłość umożliwia nam ciągłe doskonalenie procesu prognozowania, a tym samym osiąganie wymiernych korzyści.

Jakie korzyści możesz osiągnąć?

minimalizacja kosztów
utraconej sprzedaży

zmniejszenie
nakładów potrzebnych
na prognozowanie
nawet o 40%

poprawa sprawdzalności
prognoz nawet o 27%

zmniejszenie kosztów
utrzymywania wysokich
stanów magazynowych
nawet o 31%

zwiększenie
efektywności wykorzystania
zasobów o ponad 19%

minimalizacja kosztów
utraconej sprzedaży

zmniejszenie
nakładów potrzebnych
na prognozowanie
nawet o 40%

poprawa sprawdzalności
prognoz nawet o 27%

zmniejszenie kosztów
utrzymywania wysokich
stanów magazynowych
nawet o 31%

zwiększenie
efektywności wykorzystania
zasobów o ponad 19%

  • 28/03/2018

    Stella Pack zwiększa trafność prognoz z eq system

    Firma Stella Pack doceniła doświadczenie naszych specjalistów, ich podejście do Klienta oraz możliwości systemu Forecast PRO i zdecydowała się na…

    Czytaj więcej
  • 02/07/2018

    XPRIMER w ROSTI – od koncepcji do realizacji

    Siłą napędową każdej firmy są ludzie – jednak ich odpowiednie dopasowanie do zajmowanych stanowisk, właściwe wykorzystanie wiedzy oraz optymalne zaplanowanie…

    Czytaj więcej
  • 18/12/2017

    Produkt Innowacyjny 2017 –…

    Niezwykle miło jest nam poinformować o tym, że platforma komunikacyjna XPRIMER zdobyła wyróżnienie w konkursie na Produkt Innowacyjny dla Logistyki,…

    Czytaj więcej
  • 06/06/2018

    XPRIMER napędza efektywność w…

    Nad płynną realizacją procesów produkcyjnych oraz optymalnym zarządzaniem czasem pracy w firmie Plastic Omnium Auto Inergy Poland czuwa platforma komunikacyjna…

    Czytaj więcej
  • 13/03/2018

    Kolejna Gazela Biznesu dla eq system

    Gazela Biznesu jest jedną z tych nagród, które cieszą nas najbardziej, między innymi dlatego, że nie jest łatwo ją zdobyć.…

    Czytaj więcej
  • 19/07/2018

    Plastic Omnium – case study

    Zobacz, w jaki sposób wdrożenie systemu XPRIMER wsparło proces zarządzania zasobami ludzkimi w firmie Plastic Omnium.

    Czytaj więcej
  • 19/07/2018

    Laboratorium Kosmetyczne Joanna – case study

    Jaka transformacja dokonała się w Laboratorium Kosmetycznym Joanna za sprawą wdrożenia systemu Asprova APS? Przeczytaj case study już teraz!

    Czytaj więcej
  • 19/07/2018

    Model-Art – case study

    Implementacja i dokładne dostosowanie zarekomendowanych przez nas narzędzi przyniosła firmie Model-Art liczne korzyści, przede wszystkim poprawę terminowości realizacji zleceń.

    Czytaj więcej
  • 29/08/2018

    Trafne prognozowanie z Forecast PRO

    Webinarium skierowane jest do osób, które chcą zaktualizować swoją wiedzę z zakresu prognozowania, poznać najnowsze trendy (m.in. sprzedaży, popytu, nowych…

    Czytaj więcej
  • Referencje

    Współpracę ze specjalistami eq system oceniam bardzo wysoko – zespół bardzo profesjonalny, z szeroką wiedzą i znajomością szczegółów (wyzwań oraz ograniczeń) naszej branży. Osoby, z którymi współpracowaliśmy zawsze chętnie wysłuchiwały naszych sugestii i odpowiadały na liczne pytania. W szczególności doceniam firmę eq system za „szczerość podejścia”– jeśli uważają, że jakaś funkcjonalność nie jest potrzebna, po prostu ją odradzają. eq system polecam wszystkim, którzy szukają wiarygodnego i uczciwego partnera biznesowego.

    Michał Piotrowski IT Director, Kuehne + Nagel
  • Referencje

    Specjaliści eq system są osobami z wieloletnim doświadczeniem, co można było odczuć na każdym etapie prowadzonego projektu. Ich szerokie kompetencje pozwoliły na precyzyjne określenie indywidualnych wymagań naszej organizacji oraz skuteczne wdrożenie odpowiadającego im rozwiązania.

    Jarosław Borzyński Kierownik ds. personalnych, Multikino S.A.
  • Referencje

    Dotychczasową współpracę ze specjalistami eq system oceniam bardzo dobrze. Poziom kompetencji osób, z którymi współpracujemy jest imponujący, tak samo jak ich podejście, zarówno do samego projektu, jak i naszych specjalistów. Realizacja tego projektu opiera się na ścisłej współpracy pomiędzy naszymi firmami, co bardzo mnie cieszy. Po zakończeniu projektu analitycznego dogrywaliśmy jeszcze wszystkie szczegóły koncepcji – specjaliści eq system po raz kolejny upewnili nas, że podjęliśmy dobrą decyzję biznesową, decydując się na współpracę właśnie z nimi.

    Anna Grupińska- Miężał Pełnomocnik Zarządu GELG Sp. z o.o.
  • Referencje

    Chcę zacząć od tego, że już podczas samego audytu specjaliści eq system rozwiązali nasze problemy, z którymi nie mogliśmy sobie poradzić od kilku lat – nie dlatego, że nie mieliśmy odpowiedniej wiedzy, ale dlatego, że brakowało nam odpowiedniego narzędzia. Współpraca z eq system przebiegała niezwykle sprawnie, praktycznie od razu dostawaliśmy dodatkowe materiały i informacje, o które prosiliśmy. Wszyscy pracownicy Huf Polska, którzy mieli być zaangażowani w audyt otrzymali wcześniej agendę z przewidywanym czasem. Doceniamy również to, że w wyniku audytu powstała szczegółowa koncepcja, która stanowi załącznik do zawartej umowy. Znalazły się tam wszystkie nasze oczekiwania wraz z propozycją ich spełnienia.

    Tomasz Wiącek Lean Manufacturing Manager, Huf Polska Sp. z o.o.
  • Referencje

    Do współpracy z eq system ostatecznie przekonał nas sposób prezentacji rozwiązania przez ekspertów firmy. Wszystko było na najwyższym poziomie – kompetencje, znajomość naszej branży i samo rozwiązanie. Żadne z zadanych przez nas pytań nie pozostało bez odpowiedzi. Wystąpił efekt pierwszeństwa – dobra prezentacja, która rzutowała na wszystkie kolejne elementy – była naszym punktem odniesienia.

    Ewa Leszczyńska Kierownik ds. Kadr i Płac, Rosti Poland Sp. z o.o.
  • Referencje

    W wyborze systemu nie bez znaczenia były nasze dotychczasowe doświadczenia ze współpracy z firmą eq system. Począwszy od webinarium nt. APS, które było dla nas zaczątkiem praktycznego poznawania Asprovy i firmy eq system, poprzez warsztaty zorganizowane specjalnie dla naszych planistów u nas w firmie aż po sposób przygotowania analizy przedwdrożeniowej firma reprezentowała profesjonalizm i doświadczenie. W pracy z firmą eq system cenimy też procesowe podejście konsultantów, co szczególnie w obszarze planowania ma olbrzymie znaczenie i jest prognostykiem powodzenia projektu.

    Tomasz Skrzypczak Kierownik Działu Przygotowania Produkcji, Solaris BUS & Coach S. A.
  • Referencje

    Specjaliści eq system podczas naszej wieloletniej współpracy niejednokrotnie udowodnili, że znają procesy produkcyjne w najmniejszych szczegółach. Co więcej są osobami, które potrafią patrzeć na firmę jako na całość, a nie oderwane od siebie elementy. Dzięki temu są w stanie przewidzieć konsekwencje wdrożonych usprawnień na funkcjonowanie całej organizacji, a tym samym przygotować ją do wykorzystania potencjału wprowadzanych zmian. Dlatego nie mieliśmy żadnych wątpliwości, co do wyboru firmy, która pomoże nam udoskonalić procesy analizy danych.

    Przemysław Fernówka Pełnomocnik Zarządu ds. Systemów Informatycznych, Profim Sp. z o.o.

Zaufali nam

  • strauss caffe logo huf logo
    harper hygienics logo Joanna kosmetyki logo
    modelart logo
  • Kazimieruk logo sokpol logo
    profim logo
    metrix metal logo stellapack logo
  • sopp logo abra meble logo
    bitner logo gaweł logo
    Kuehne Nagel logo lynka logo
  • brenderup logo elpar logo
    elhand logo kuźnia sułkowice logo
    gotec logo

Nasi eksperci są do Twojej dyspozycji

Zdefiniuj swoje potrzeby - my zajmiemy się resztą.