| 19.04.2021

Zapraszamy na webinar! Proces produkcji w branży meblarskiej – jak nim zarządzać?

Polska meblami stoi. Przedsiębiorstw z tej branży na rodzimym gruncie nie brakuje i choć każde ma własną specyfikę działania, większość z nich mierzy się na co dzień z podobnymi wyzwaniami. Rynek wymaga coraz krótszego czasu produkcji, małych serii produkcyjnych, szerszych możliwości konfiguracyjnych mebli i, przede wszystkim, dotrzymania terminowości potwierdzonych zamówień. Brzmi znajomo? Tak, my też doskonale znamy te realia. I dlatego chcemy Wam powiedzieć więcej w takim temacie jak: „Proces produkcji w branży meblarskiej – jak nim zarządzać?”.

Sprawdźcie to na webinarium 29 kwietnia o 10.00. Michał Żelichowski i Mateusz Bireta podzielą się swoją wiedzą z zakresu zarządzania procesem produkcji w branży meblarskiej i dadzą co najmniej 5 wskazówek, jak robić to efektywnie! Zapisy po kliknięciu na baner:

webinar branża meblow

Proces produkcji – odpowiedni moment na jego rozpoczęcie

W całym procesie produkcyjnym w branży meblarskiej chodzi o jego synchronizację. Jeżeli o nią nie zadbamy, będziemy zwiększać produkcję w toku, zamrażać kapitał, a klienci będą narzekać na nieterminową realizację ich zamówień. Być może zabrzmi to jak truizm, ale podejmowanie świadomych decyzji, poprzedzonych skrupulatną analizą, naprawdę jest tu podstawą. Jak jednak je podjąć, skoro tak trudno oszacować, w którym momencie rozpocząć proces produkcji, gdy elementy, które mają zostać wyprodukowane, zmontowane i spakowane, mają różny czas produkcji? Sytuacji nie ułatwia również fakt, że musimy brać pod uwagę całą produkcję. Grupujemy więc elementy o podobnych cechach, zarządzamy macierzami przezbrojeń, znając ograniczenia maszyn… Ale to wszystko przypomina trochę przeciąganie liny. Z jednej strony chcemy komasować zlecenia, a z drugiej nie generować niepotrzebnego zapasu produkcyjnego, nie zwiększać produkcji w toku i nie zajmować czasu maszyny tym, co w danym momencie nie jest potrzebne w dalszym procesie produkcyjnym. Jak pogodzić te interesy i rozpocząć cały proces w odpowiedniej chwili? Na webinarium powiemy, jak wykorzystać do tego system APS.

Wybór optymalnej partii produkcyjnej oraz wielowariantowość procesu produkcji

Wybór optymalnej partii wiąże się z momentem rozpoczęcia procesu produkcji. To wtedy zapada decyzja, czy będziemy produkować w większych, czy w mniejszych partiach. Wtedy też może się okazać, że lepiej dla nas jest wyprodukować więcej elementów i je zmagazynować, niż rozpoczynać proces kilkukrotnie, z uwzględnieniem mniejszych partii. Tymczasem wykorzystanie takiego narzędzia jak system APS pozwala na wykonanie symulacji, przeanalizowanie różnych wariantów, by przewidzieć konsekwencje działań.

Taka możliwość jest przydatna także w przypadku wielowariantowości procesu produkcji – kolejnego wyzwania branży meblarskiej. Załóżmy, że mamy do czynienia z sytuacją, gdy jeden element  może być wyprodukowany przy pomocy kilku różnych technologii. Zanim podejmiemy decyzję dotyczącą ścieżki produkcji, musimy przeanalizować, która będzie optymalna. W międzyczasie jakieś wydarzenie sprawia, że przestaje taka być, a planista, całą zabawę musi zacząć od nowa. Tak naprawdę nie ma możliwości, by ręcznie stworzyć plan, który od samego początku uwzględni wszystkie zmienne. To może zrobić wyłącznie system zasilony o aktualne dane z produkcji – taki system jak np.  system APS. O Tym, w jaki sposób wykorzystać jego funkcjonalności, opowiedzą 29 kwietnia Michał Żelichowski oraz Mateusz Bireta.

Nowości i reklamacje czyli ciągłe utrapienie branży meblarskiej

Zlecenia „na wczoraj”, a więc nowe modele, reklamacje oraz elementy, które odpadły z powodu błędów jakościowych to kolejne wyzwanie branży meblarskiej. Szczególnie tym ostatnim warto poświęcić więcej uwagi, ponieważ posiadają jedną istotną cechę – występują w małej ilości, co oznacza, że dla kilku elementów trzeba dokonać przezbrojenia i zmodyfikować cały plan produkcji.

Zła wiadomość jest taka, że w branży meblarskiej są standardem i nie ma co liczyć, że nagle przestaną istnieć. Dobra jest taka, że dzięki odpowiednim narzędziom do planowania i harmonogramowania produkcji można sprawić, że nikomu – od cięcia począwszy, na pakowaniu skończywszy – nie będą utrudniać życia. Pomogą np. zdecydować, czy przesuwanie takich pilnych zleceń w górę listy jest zasadne, skoro, dajmy na to, brakujący element zakupowy dotrze do nas dopiero za kilka dni. Sekret tkwi w synchronizacji procesu produkcji. Na naszym webinarze podzielimy się ekspercką wiedzą z tej dziedziny.

Jak zarządzać całym tym procesem, by był efektywny i aby przekładał się na zwiększanie konkurencyjności przedsiębiorstwa? Czy wystarczy do tego metoda 5 kroków? Przekonacie się o tym na webinarium „ Branża meblarska – 5 wskazówek, jak zarządzać procesem produkcji”, 29 kwietnia o 10.00. Zapisy po kliknięciu na baner:

webinar branża meblow

Konsultacja z ekspertem

Skontaktuj się z nami i zamów bezpłatną konsultację z naszym ekspertem. Podczas krótkiej rozmowy telefonicznej postaramy się poznać Twoje potrzeby i odpowiedzieć na wszystkie pytania.