Elementy systemu XPRIMER wpisują się coraz wyraźniej w proces kompleksowego zarządzania czasem pracy. Grafik planu czasu pracy nie jest już tylko prezentacją planu pracy dla zbioru pracowników pochodzących z systemów kadrowo-płacowych. Został on aktywnie włączony w planowanie prawidłowej obsady pracowników dla procesów produkcyjnych i/lub obsługi klienta.
Punktem wyjścia do rozpatrywania grafików czasu pracy w znacznie szerszym kontekście są podstawowe założenia systemów do harmonogramowania procesów produkcji (APS). Z założeń tych wynika, że dla poprawnego zaplanowania produkcji potrzebne są 3 wymiary: Materiały, Maszyny i Pracownicy. Przetwarzając informacje o potrzebach produkcyjnych, systemy APS generują zapotrzebowania na odpowiednie materiały (BOM), na liczbę roboczogodzin odpowiednich maszyn oraz na odpowiednią liczbę pracowników, posiadających wystarczające kompetencje, aby procesy produkcji należycie prowadzić. Dane te są idealnym materiałem wejściowym do grafików czasu pracy jako wymiar sterujący automatycznymi algorytmami doboru pracowników do zleceń/zadań/czynności na danej jednostce organizacyjnej.
Grafik planu pracy po jego zatwierdzeniu jest publikowany pracownikom w odpowiednich kanałach komunikacyjnych (wydruk, Kiosk pracowniczy, Portal pracowniczy, Aplikacja mobilna). Jeśli grafik planu pracy został zaplanowany ze szczegółami dotyczącymi pracy pracownika na danym zleceniu/zadaniu/czynności to również systemy klasy MES będą odbiorcą takiej informacji.
Dysponując na jednej platformie informatycznej tymi wszystkimi elementami, można z łatwością przejść do analiz związanych z porównaniem planów z wykonaniem, jak również podziałem wykonanego czasu pracy na dane centra kosztów. Kompleksowość tego rozwiązania mocno przyczynia się do powstawania korzyści dla organizacji, związanych z nadzorem i optymalizacją procesów planowania.
To tylko część artykułu. Jego rozwinięcie znajdziesz tutaj.
Tomasz Jeleń
ekspert w dziale analiz biznesowych
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat automatycznych grafików pracy? Napisz do naszego eksperta.
Współpracę ze specjalistami eq system oceniam bardzo wysoko – zespół bardzo profesjonalny, z szeroką wiedzą i znajomością szczegółów (wyzwań oraz ograniczeń) naszej branży.
Michał Piotrowski
IT Director, Kuehne + NagelSpecjaliści eq system są osobami z wieloletnim doświadczeniem, co można było odczuć na każdym etapie prowadzonego projektu.
Jarosław Borzyński
Kierownik ds. personalnych, Multikino S.A.Wybraliśmy współpracę z eq system. Stoją za nią specjaliści, którzy znają specyfikę naszej branży i są niezwykle profesjonalni i skupiają się na tym, aby osiągnąć wszystkie z zakładanych przez nas celów.
Łukasz Dubina
Dyrektor ds. Usług Dodanych, Raben Logistics PolskaSpecjaliści eq system po raz kolejny upewnili nas, że podjęliśmy dobrą decyzję biznesową, decydując się na współpracę właśnie z nimi.
Anna Grupińska- Miężał
Pełnomocnik Zarządu GELG Sp. z o.o.Współpraca z eq system przebiegała niezwykle sprawnie, praktycznie od razu dostawaliśmy dodatkowe materiały i informacje, o które prosiliśmy.
Tomasz Wiącek
Lean Manufacturing Manager, Huf Polska Sp. z o.o.Eksperci eq system to osoby kompetentne i jednocześnie takie, które potrafią mówić językiem klienta (nawet o najbardziej zawiłych rzeczach).
Joanna Gołaszewska
Dyrektor, Gipo Sp. z o.o.tel.+48 32 420 74 20
kontakt@eqsystem.pl
eq system sp. z o.o.
ul. św. Antoniego 50
41-303 Dąbrowa Górnicza
NIP 629 22 63 139
KRS 0000175772
REGON 278119464
eq system technology sp. z o.o.
ul. św. Antoniego 50
41-303 Dąbrowa Górnicza
NIP 637 01 02 776
KRS 0000108452
REGON 270535105
BDO 000308806
eq system scandinavia oy
tel. +358 40 5570411
kari.juntunen@eqsystem.fi
Copyright © 2021 by eq system. All Rights Reserved.