artykuły ekspertów | 23.02.2021

5 powodów, dlaczego warto mieć aplikację mobilną XPRIMER 4.1

Wracamy do tematu aplikacji mobilnej (pisaliśmy już o niej tutaj), ale robimy to nie bez przyczyny. Minione miesiące pokazują, że dodanie tej funkcjonalności do systemu xprimer w wersji 4.1 spotkało się z entuzjastycznym przyjęciem – zarówno przez branżę produkcyjną, jak i HR. Nie musimy się nawet nad tym zastanawiać – wiemy, że to reakcja na ułatwienia, jakie niesie za sobą korzystanie z aplikacji. I to o nich chcemy Wam dziś opowiedzieć.

Aplikacja mobilna xprimer 4.1 – główne założenia

Kiedy już stało się dla nas jasne, że najnowsza wersja systemu xprimer bez aplikacji mobilnej się nie obejdzie, zaczęliśmy się zastanawiać, na jakich jej aspektach chcielibyśmy się skupić. Nie było głosowania, ale analiza potrzeb naszych klientów. To na tej podstawie uznaliśmy, że głównym (nie jedynym!) założeniem aplikacji powinno być uruchomienie procesów, które ułatwią samoobsługę pracowniczą z poziomu urządzenia mobilnego. Tak też się stało. Użytkownicy posiadający smartfony lub tablety oparte o system Android lub iOS, bez potrzeby korzystania z komputera mogą obsłużyć funkcjonalności systemu xprimer. Jakie? Czytajcie dalej!

5 powodów, dlaczego warto mieć aplikację mobilną xprimer 4.1

Oto one – zapowiadane w tytule powody, dla których warto korzystać z dedykowanej dla systemu xprimer 4.1 aplikacji mobilnej. Pod 5 powodami nie kryje się nic innego jak 5 głównych funkcjonalności, które obsługuje i, dzięki temu, usprawnia pracę użytkowników. Poznajcie je wszystkie:

  1. Grafiki

    W aplikacji mobilnej xprimer 4.1 można szybko sprawdzić zaplanowany czas pracy w grafiku planowanym oraz zweryfikować w grafiku rzeczywistym liczbę godzin przepracowanych w danym miesiącu. Pracownik ma też opcję przełączania się między miesiącami i dniami i sprawdzania ich szczegółów. Na podglądzie miesiąca zobaczy status swojego grafiku, normę oraz zaplanowaną liczbę godzin. Jeżeli został wystawiony np. wniosek urlopowy, wyświetli mu się także legenda opisująca skróty (przykładowo: UW to urlop wypoczynkowy).automatyczne grafiki aplikacja mobilnaaplikacja mobilna podgląd grafiku
  1. Urlopy

    Tutaj musimy rozróżnić 3 aspekty: planowanie urlopu, sprawdzanie jego wymiaru oraz wysyłanie wniosków urlopowych. W aplikacji mobilnej xprimer 4.1 użytkownik zaplanuje urlop wypoczynkowy na przestrzeni całego roku i plan ten prześle do akceptacji przełożonego. Dodatkowo zweryfikuje wymiar swojego urlopu.  Jeżeli nie jest pewien, jakie daty wpisał we wniosku urlopowym, może albo go podejrzeć i edytować, albo anulować i wysłać nowy.
  2. Nadgodziny

    Aplikacja obsługuje taką funkcjonalność jak zlecenia nadgodzin. Innymi słowy, to lista zatwierdzonych już wniosków, które dla  pracownika wystawił pracodawca.
    Użytkownik może także wyświetlić na urządzeniu mobilnym listę zatwierdzonych wniosków o odbiór nadgodzin za dni wolne oraz na wniosek pracodawcy. Dzięki aplikacji skorzysta również z opcji złożenia nowego wniosku o odbiór nadgodzin za dni wolne oraz zweryfikuje liczbę nadgodzin przepracowanych w danym okresie rozliczeniowym.rozliczanie nadgodzin apka
  3. Wyjścia prywatne

    Obsługa tej funkcjonalności w aplikacji zapewnia porządek w zakresie planowania obsady. Pracownik wprowadza z wyprzedzeniem wniosek o wyjście prywatne (istniejące wnioski może przeglądać i edytować), jest więc czas na znalezienie zastępstwa.
  4. Odczyty RCP
    Aplikacja mobilna także i w tym wypadku działa jak system xprimer w komputerze. Za jej pośrednictwem zalogowany użytkownik może wyświetlać listę swoich odczytów RCP.

Aplikacja xprimer – logowanie

Ideą aplikacji mobilnych jest łatwość i intuicyjność ich obsługi. Nie inaczej jest w przypadku aplikacji xprimer 4.1. Pokażemy Wam to na przykładzie logowania.
Po tym, jak zainstalujecie i uruchomicie aplikację, zobaczycie ekran startowy i komunikat o konieczności konfiguracji:

xprimer zaloguj się

Wpisujecie adres, a aplikacja przenosi Was do ekranu logowania. Możecie zapamiętać dane logowania lub korzystać z funkcjonalności związanej z logowaniem biometrycznym. Prościej już chyba być nie może, prawda?

xprimer – zaloguj się do aplikacji!

Na strukturę aplikacji mobilnej składają się 4 części:

  1. Start – główna część aplikacji; znajdziecie w niej pulpity wraz z wnioskami
    i grafikami,
  2. Zadania – przeglądacie zadania, do których jesteście przypisani,
  3. Tablica – wyświetlacie komunikaty oraz powiadomienia,
  4. Profil – wchodzicie do swojego profilu pracowniczego; z tej części możecie też przejść do ustawień.

Poznawanie nowego narzędzia do pracy na pewno sprawi Wam wiele frajdy, nie będziemy Wam więc jej odbierać. Na koniec sprawdźmy jeszcze, jak wygląda startowa, główna zakładka aplikacji mobilnej xprimer 4.1 oraz co w niej znajdziecie.

Kiedy już przejdziecie przez fazę o nazwie „xprimer logowanie”, trafiacie do miejsca, z którego zaczyna się cała obsługa aplikacji – na pulpit xprimera. To na nim są zagnieżdżone inne pulpity, np. „Czas pracy”, czy „Wnioski” i „Grafiki”. Pulpity dzielą się na „Moje”(dotyczą bezpośrednio pracownika) i na „Mój zespół” (to panel przeznaczony głównie dla przełożonego, umożliwiający m.in. pracę z wnioskami pracowniczymi). Niezależnie od tego, z którego będziecie korzystać, ważną informacją dla Was jest to, że większość funkcjonalności składa się z podobnych komponentów. Podstawowy element to siatka, będąca listą wystawionych wniosków z informacjami typu status, czy data wystawienia.

Na tym etapie puszczamy Waszą rękę i dajemy szansę na samodzielne przeklikanie się po narzędziu. Ale uwaga, rzucamy Wam wyzwanie – założymy się, że nauczycie się obsługi tej aplikacji w mniej niż godzinę! Podejmujecie się?

PS Aplikację xprimer 4.1 pobierzecie ze sklepu  Google Play lub  AppStore, ale pamiętajcie, że jej wykorzystywanie w ramach eksploatowanego systemu xprimer wymaga zakupu licencji.

Magdalena Siwek
specjalista w dziale marketingu

Jeżeli 5 powodów, dlaczego warto korzystać z tej aplikacji to dla Was za mało i chcecie poznać kolejne, napiszcie do nas na info@eqsystem.pl – mamy ich całą listę! Możecie też skontaktować się z autorką tego tekstu na LinkedIn.

Konsultacja z ekspertem

Skontaktuj się z nami i zamów bezpłatną konsultację z naszym ekspertem. Podczas krótkiej rozmowy telefonicznej postaramy się poznać Twoje potrzeby i odpowiedzieć na wszystkie pytania.